Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Marad tíz rongyom kajára egy hónapra

2012.08.23

 

Bízni kell az emberekben!

Ebből finanszírozzuk az FNA bevezetését!

 

Lesz-e garantált Alapjövedelem Magyarországon?

Az FNA olyan gazdaságpolitikai eszköz, amely nagymértékben csökkenti a társadalmi egyenlőtlenséget, ugyanakkor növeli a munkavállaló alkupozícióját, a munkavállalásra való hajlandóságot és az egyén szabadságát. Mindezt amellett, hogy leépíti a bürokráciát, eltörli a korrupciót, megszünteti az adóforintokból finanszírozott fölösleges intézményrendszereket.

Érdemes lenne a politikusoknak is tanulmányozni az elképzelést és arra koncentrálni az erőforrásaikat, hogy idejekorán elvégezzék a bevezetéséhez szükséges közgazdasági számításokat. Ellene érvelni vagy visszautasítani 4 millió deklarált és létező éhező lakos mellett, veszett fejsze nyelének tűnik. 

Clara Kerekes A szegénység nem deviancia. Deviancia az, ha erre a statisztikai adatra a lakosság még jobban élő, ma még nem éhező 50 százaléka nem kapja fel a fejét és nem kezd el józan ésszel gondolkozni, például az FNA bevezetésében rejlő megoldási lehetőségekről. Az igazi baj majd akkor fenyegeti ugyanis a társadalmat, ha a már éhezők hívják fel a megoldási javaslataikra a figyelmet.... Az FNA egy tisztességes és humánus gondolat! A 15 Eu tagállam civil lakosságának, az értelmiséghez tartozóknak a fejében fogalmazódott meg.... Az éhezők nem hiszem, hogy ennyire humánusak tudnának lenni az elnyomóikkal szemben....

44573_636471123044217_668107964_n.jpg

 Egekben a krumpli ára!

 Épül a "munkaalapú"  rabszolgaság az FNA helyett!

Ha a polgári kormány nem lépi meg az FNA bevezetését, a szélsőséges politikai erők profitálhatnak: Friss látlelet a szegénységről!

Cipruson bejelentették, hogy a szigetország 2014 júniusában tervezi bevezetni a garantált Alapjövedelmet

A hír azt bizonyítja, hogy valamennyi Eu tagállam hatáskörébe tartozik a döntés a Feltétel Nélküli Alapjövedelm bevezetéséről. Mindössze politikai szándék és akarat kérdése az adott tagállam részéről.

Ez a fajta megoldás a polgári demokrácia igazi győzelmét és a társadalmi kiegyezés alapját hozhatná el Magyarországnak is. Valamennyi politikai szereplőnek kormánypárti és ellenzéki oldalon az FNA elképzelés mentén sikerülhetne egészséges párbeszédet lebonyolítani és legalább ebben az egyetlen kérdésben együttműködni egymással.

A mai működésképelen rendszer alternatívája, a forradalom nélküli társadalmi változás útja az FNA!

Az Alapjövedelem bevezetése az Eu tagállamok hatásköre! Mindössze politikai akarat kérdése és csupán a jelenleg is rendelkezésre álló állami pénzeszközök gazdaságélénkítő átcsoportosítását kívánja meg! 2013.08.09. 

Ebből finanszírozzuk az FNA bevezetését!

 

ALAPJÖVEDELEM


 

Négymillióan élnek szegénységben

2013. július 13. szombat

Aki egyedül él, annak legalább 85 ezer 960 forintra, míg a kétgyermekes családoknak 250 ezer forintra van szükségük ahhoz, hogy az alapvető dolgokat kifizessék. Ez derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, a 2012-es létminimumra vonatkozó adataiból. A minimálbér nettó összege 25 ezer forinttal marad el az egyedülélőkre vonatkozó adattól. A KSH publikációjából kiderül, hogy több, mint négymillióan élnek az egy főre jutó létminimum alatt.

Több mint négymillióan élnek az egy főre jutó létminimum alatt.

A  Központi Statisztikai Hivatal közzétette: tavaly 85 ezer 960 forint volt a létminimum egy egyszemélyes háztartásban. Ha egy két gyermeket nevelő család megélhetéséhez 250 ezer forint - pontosan 249 ezer 284 - szükséges havonta, "mindenki eldöntheti, hány magyar család rendelkezik ekkora nettó jövedelemmel".

A lakosság üdvözli, hogy a statisztikai hivatal végre publikálta a hetek óta meglévő adatokat, amit  eddig "a kormányzati kommunikációs gépezet" nem engedett publikálni, mivel  "az adatok sehogy sem férnek bele a fideszes sikerpropaganda győzelmi jelentéseibe".

Ma már mindenki tudja, a második világháború óta nem volt a maihoz mérhető szegénység.

Csaknem félmillió ember nem tud naponta háromszor étkezni, és gyermekek százezrei éheznek.

A kormány nem kommentálta az adatokat, bár a napokban a köztévé Ma reggel című műsorában Hoppál Péter egyebek között arról beszélt, kizárólag az első és a második Orbán-kormány tett "érdemi lépéseket a szegénység elleni küzdelemben, munkához juttatta az állástalanokat, és jelentősen emelte a minimálbért".


A KSH 1991 óta közli évente a számított létminimum értéket. Meghatározásuk szerint ez egy olyan összeg, amely biztosítja a háztartásokban élőknek a folyamatos életvitellel kapcsolatos szerény - a társadalom adott fejlettségi szintjén alapvetőnek minősülő - szükségletek kielégítését. Azok, akik minimálbérért dolgoznak, több mint 25 ezer forinttal maradtak el az egy ember megélhetéséhez szükséges összegtől, tavaly ugyanis a legkisebb bér nettó összege 60 ezer 915 forint volt. Ez ma sem sokkal több, mintegy 64 ezer forint. Eközben a kormány propagandája szerint 98 ezerre emelték a minimálbért, ám ők minden esetben a bruttó összeget említik. A szakmunkás minimálbér nettója 70 ezer 740 forint, tehát ez több, mint 15 ezer forinttal maradt el a létminimum összegétől.

A szocialista kormányok idején a közmunkások minimálbérért dolgozhattak, a Fidesz-kabinet szerint viszont ennyi nem jár nekik. Legfeljebb nettó 47 ezer forintot kaphattak tavaly azok, akik 8 órás munkát kaptak az önkormányzattól. Ők vannak kevesebben, gyakori ugyanis, hogy csak 4 vagy 6 órában dolgozhatnak. Ilyen esetben a ledolgozott órák arányában csökkent a 47 ezer forint, amiből egyébként a kormány több tagja szerint szerényen ugyan, de meg lehet élni. Amikor még ez a lehetőség sincs, hiszen a közfoglalkoztatás időtartama általában 3 hónap, akkor szociális segélyen tengődnek az emberek. Ennek összege korábban 28 ezer 500 forint volt, amit a Fidesz-kormány 22 ezer 800 forintra csökkentett. Ez is csak akkor jár, ha a család másik felnőtt tagja nem dolgozik. Ez - egy emberre számítva - alig a negyede annak, amiből szerény körülmények között még meg lehet élni.

Más vizsgálatok azt igazolják, hogy a regisztrált munkanélküliek 54 százaléka, azaz 300 ezer ember egyetlen forint ellátást sem kap, pedig amikor dolgoztak, jelentős összegű adót és járulékot vontak tőlük, illetve fizettek utánuk a munkaadók.

A bérek is nagyon alacsonyak, a nettó átlagkereset tavaly 144 ezer forint volt.

A Fidesz-kormány számlájára írható, hogy míg korábban kilenc hónapig járt munkanélküli segély, ma csak három hónapig. Ez Európában példanélküli. Vécsi István, Ricse polgármestere tavaly év végén számolt be egy rendezvényen arról, terjed az a gyakorlat, hogy a házaspárok papíron külön költöznek, így esélyük van arra, hogy mindketten kapnak pénzt, és meg tudják etetni a gyerekeiket. "Az elmúlt 22 év alatt olyan nyomorúságot, lehangoltságot és félelmet még nem tapasztaltam, mint most. Nincs jövőképük, és már abban sem reménykednek, hogy a gyerekeiknek jobb lesz."

A polgármester elmondta, ha paprikás krumpli kerül az asztalra, annak már örülnek az emberek, de tejterméket például egyáltalán nem tudnak venni. Lisztből, sóból és vízből készítenek lepényt, ezt eszik minden nap. Orvoshoz nem mennek, mert a gyógyszert úgysem tudják kiváltani.

A Pillangó Fejlesztések (Pro Cserehát Egyesület) nevű szervezet pedig elemzésében rámutatott, hogy a szegénységben élő embereket miként fordítja egymás ellen a kormány. Megállapították, hogy a mai közmunkarendszer nem titkolt szándéka a szegények "megrendszabályozása, esetlegesen büntetése". Ez a politika egy társadalmi igényt elégít ki, amely a tartós munkanélküliekben "egy parazita, lusta, segélyből élő népességet lát legtöbbször etnikai színezettel, és a minimálbérért vagy alig magasabb összegért dolgozó szegények, illetve a lecsúszástól félő más társadalmi csoportok ellenérzéseire reagál". Pedig a közmunkaprogram a lecsökkentett bérezése miatt a megélhetést semmilyen módon nem biztosítja - tették hozzá.

Jövedelmi helyzet 2012-ben


Létminimum összege: 85 960 forint
Két felnőttből és két gyerekből álló család létminimuma: 249 284 forint
Nettó minimálbér: 60 915 forint
Nettó szakmunkás minimálbér: 70 740 forint
Nettó közmunkás bér 8 órára: 47 000 forint
Nettó közmunkás bér 6 órára: 35 272 forint
Nettó közmunkás bér 4 órára: 28 500 forint
Szociális segély összeg: 22 800 forint
Nettó átlagkereset: 144 000 forint

Lásd a példát, hogyan éhezhet 225 dolgozó 137 főre megállapított minimálbérből 


 

 

"Marad tíz rongyom kajára egy hónapra" – videó

2012. augusztus 22., szerda, 10:00 • Utolsó frissítés: 2012. augusztus 22., szerda, 10:18

Szerző: Dezső András


Címkék: sportgördeszkázásTurcsik Viktor;

Nem kell több a boldogsághoz, csak annyi, hogy tudjak mit enni – vallja a 19 éves Turcsik Viktor. Bár ő az egyik legjobb magyar gördeszkás, élete tele van tragédiákkal. Mostoha körülmények között nőtt fel, házakat takarít, hogy legyen mit ennie, az őt kiskorában felkaroló szerzetesjelölt pedig nemrég értelmetlen halált halt: a BKV jegyellenőrei elől menekülve gázolta el egy teherautó. 

 

turcsikviktorgordeszkas.jpg

Turcsik Viktor egyetlen lehetősége a kitörésre a gördeszkázás.

Nemrég egy külföldi sportszercég is felfigyelt a tehetségére, így most ruhákkal, deszkákkal szponzorálják.

De vajon mit ér a társadalom számára egy olyan fiatal, aki nem élsportban remekel? Videoportré Turcsik Viktorról.

A videót itt nézheted meg!

 

 


 

FELTÉTEL  NÉLKÜLI  ALAPJÖVEDELEM

Kezdeményezők

Az Európai polgári kezdeményezés  előterjesztői a következő 15 EU tagállam polgárai (Ausztria, Belgium, Dánia, Egyesült Királyság, Franciaország,Görögország, Hollandia,  Írország, Lengyelország, Luxemburg, Németország, Olaszország, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország,) A kezdeményezők több különböző kultúrát, nyelvet, társadalmi csoportot valamint politikai és vallási / filozófiai nézetet képviselnek, de az előterjesztett kezdeményezést mind elfogadják, mint egy hosszú távú megoldást.

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem meghatározása

A feltétel Nélküli Alapjövedelem (FNA) nem helyettesíti a jóléti államot, hanem a jelenlegi kompenzációs (kiegyenlítő) modellt alakítja át egy emancipációs (egyenjogúsító) jóléti államra. Az emancipációs Feltétel Nélküli Alapjövedelem a következő négy jellemzővel határozható meg:egyetemes (általános), egyéni (személyes), feltétlen, és elég magas ahhoz, hogy biztosítani tudja a méltóságteljes életet és a társadalmi részvételt.

Egyetemes: Alapvetően minden személy életkortól, származástól, lakóhelytől, foglalkozástól, stb. függetlenül jogosult lenne erre a juttatásra. Ennek következtében jogot formálunk egy európai szintű, garantált, feltétel nélküli alapjövedelemre.

Személyes: Minden embernek - férfinak, nőnek és gyermeknek - joga van alapjövedelemhez, tehát ez határozottan nem egy családnak vagy háztartásnak jár. A Feltétel Nélküli Alapjövedelem független a családi állapottól, élettársi kapcsolattól, a jövedelemtől vagy a háztartásban élők és családtagok vagyoni állapotától.

Ez az egyetlen módja annak, hogy az egyén magánélet létfenntartása más személyek, intézmények kontrolljától független legyen. Ez  teszi lehetővé az egyén számára, hogy sorsa alakításában saját döntéseket hozhasson. 

Feltétlen: Az alapjövedelmet alapvető emberi jognak tekintjük, amely nem függ semmilyen előfeltételtől. Független a munkaviszonytól, egyéb önkéntes közösségi szolgálattól, hagyományos nemi szerepektől. Nincs alávetve jövedelmi, megtakarítási illetve ingatlan tulajdonlási korlátnak. Elég magas a társadalmi részesedéshez: Az összegnek biztosítania kell a tisztességes megélhetést, amely kielégíti az egyén társadalmi, szociális és kulturális igényeit az érintett országban.

Meg kell akadályoznia az anyagi szegénységet, és lehetőséget kell teremtsen a társadalmi részvételre. Ez azt jelenti, hogy a nettó jövedelem legalább a szegénységi küszöbszinten kell legyen, amely az uniós normák szerint megfelel a nemzeti nettó átlagjövedelem 60%-ának. Különösen azokban az országokban, ahol a többségnek alacsony a jövedelme, és ezért az átlagjövedelem is alacsony, egy alternatív összehasonlítást (pl.fogyasztói kosár) kell alkalmazni annak meghatározására, hogy az alapjövedelem összege garantálja a méltóságteljes életet, az anyagi biztonságot és a teljes körű társadalmi részvételt.

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem indoklása

A jelenlegi foglalkoztatási modellek és az elégtelen (mert feltételes, rászorultságot ellenőrző, nem elégséges mértékű) jövedelmi és újraelosztási rendszerek eredményeként elengedhetetlennek tartjuk a Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetését az alapvető emberi jogok biztosításához, különös tekintettel az Európai Unió Alapjogi Chartájában is deklarált méltóságteljes élethez való jogra.

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem gátat szab a szegénységnek és lehetőséget biztosít mindenkinek a saját élete szabad alakítására, valamint a társadalmi tevékenységekben való szabad részvételre.

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem enyhíti a társadalmi megosztottságot, segít elkerülni a visszaéléseken és irigységen alapuló vitákat és azok következményeit, valamint visszanyesni a feleslegesen költséges, elnyomó, ellenőrző és felügyelő bürokráciát.

Miután mentes minden megkülönböztetéstől és megbélyegzéstől, a Feltétel Nélküli Alapjövedelem kiküszöböli a rejtett szegénységet és az ebből következő különböző problémákat is. A Feltétel Nélküli Alapjövedelem folyománya a társadalmi szabadság. Segít a polgároknak azonosulni az Európai Unióval, valamint biztosítja politikai jogaikat. Támogatja az alapvető jogok megvalósítását. "Az emberi méltóság nem csupán egy alapjog, hanem a legalapvetőbb; az összes többi erre épül." (hivatalos magyarázat az Európai Unió Alapjogi Chartájának 1. cikkéhez).

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetésének az előkészítése az Európai Unió tagállamainak a hatáskörébe tartozik. Nemzetközi tanulmányok szerint a Feltétel Nélküli Alapjövedelem finanszírozásának többféle módja is lehet. Erre ez a polgári kezdeményezés nem tesz javaslatot.” -

Forrásképzés: Társadalmi  viszontbiztosításként működő alap - közfizetőeszköz - közjövedéki "egységcsomag"  bevezetéséről lehet szó a gyakorlatban. Társadalmi tőke összesérték  fedezet alapján létrehozható intelligens -adósságképzés nélküli -  visszacsatoló jellegű forrásbővítéssel.

Mindenkinek természetes joga van a tisztes megélhetéshez!

 

Mire is megy el a befizetett adónk?

 

                                

 

ADD A VÉLEMÉNYED! El ne hidd, hogy csak egy kis pont vagy a világban!

A lakosság sokat tehet az érdekei érvényesítésére! Ez az a honlap, ahol aktuálisan közzétesszük a legfontosabb európai polgári kezdeményezéseket és törvénykezési eljárások előkészületeit, hogy a jövőben minden magyar állampolgár élhessen a demokratikus jogaival és kinyilváníthassa a véleményét! 

ITT írhatod alá a szupermarketek beszállítóit megvédeni hivatott levelet szeptember 5.-ig!

A magyar lakosság választási ígérete 2014-re!

2013.07.18

 A négymillió éhező állampolgár választási ígérete 2014-re: így vagy úgy, de lesz Magyarországon garantált ALAPJÖVEDELEM!

Még csak sok ész sem kell ahhoz, hogy ezt a megállapítást a politikusok tényként fogják fel és a saját jól felfogott érdekükben tényként kezeljék. Az éhező embereket nem érdekli az a színjáték ami az adófizetők pénzén zajlik a politika színterén. A dolgok természetes menete, hogy nem a farok csóválja a kutyát...

Az államháztartásban rendelkezásre állnak azok a pénzeszközök amelyek a Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetésével minden társadalmi és gazdasági problémát kezelni képesek. Jogos lakossági igény a nagy tömegek fizetőképességének a növelése, a korrupció megszüntetése, az adófizetők pénzéből fölöslegesen fenntartott bürokrácia és intézményrendszer leépítése egyszer és mindenkorra, valamint a munkavállalói kiszolgáltatottság megszüntetése egyetlen intézkedéssel! Ez a megoldás pedig az FNA! 

Lesz-e Magyarországon garantált Alapjövedelem?

2013.07.16

Kulturális kreatív az, akinek elege van

2013.07.07

Kik azok a kulturális kreatívok?

A másként gondolkodók konferenciákat tartanak, közösségeket építenek és etikus bankokat hoznak létre. Részvételi demokráciáról beszélnek, és hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb ötletekkel állnak elő. Úgy hívják őket: kulturális kreatívok, és jellemző rájuk, hogy – legyen szó természetvédelemről vagy pénzügyekről, munkáról vagy kultúráról – minden közösségi területen új utakat keresnek. Szószólói az ALAPJÖVEDELEM bevezetésének. Kulturális kreatív az, akinek elege van.

 

TÁRSADALMI KIEGYEZÉST KEZDEMÉNYEZÜNK 2013.08.01.

Választások 2014 - Lakossági szemmel

Az állam lehet a társadalmi átalakulás eszköze is

Az állam felruházása jogosultságokkal nem a tőke és a gazdasági uralom, hanem a nagy tömegek, a lakosság privilégiuma, joga és kötelezettsége

 

A magyar lakosság felismerte 2010-ben, hogy az alapvető társadalmi antagonizmus nem a kormányzás szintjén van. A megoldást tehát nem az államtól való eltávolodásban látta, amikor a kétharmados döntését meghozta.

 

A helyes irány továbbra is az állam megerősítése a jogaiban! Az állam a társadalmi átalakulás élére állhat, amennyiben él a nagy tömegek még megmaradt bizalmával.

 

A gazdasági antagonizmus az, amely ellen az államnak és a lakosságnak egymással együttműködve kell fellépnie.

Az állam dönthet úgy, hogy az egészséges társadalmi változások élére áll és a forradalom nélküli utat, az Alapjövedelem bevezetését mérföldkőnek tekinti amikor bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már egyre kevésbé képes megfelelni a polgári demokrácia normáinak!

 

Európai Polgári Kezdeményezések - EPK - Add a véleményed!

A víz és szennyvízhálózat emberi jog! Ehhez kell az EGYETÉRTŐ aláírásod SOS!


Nincs pénze Marosnak, elhagyta a párja

2013-06-02 05:10:00
Karácsond - A pénzhiány miatt ért véget Maros Gábor (65) és kedvese, Bea kapcsolata. A nehézségek ugyanis napi vitákhoz vezettek, amelyek megmérgezték a két és fél éves kapcsolatot.

16o_maros_omagas.jpg

– Nagyon boldogok voltunk. Ő álmaim asszonya, nagyon nagy szerelem volt, de nem várhattam el, hogy Bea tartson el engem – mondta elkeseredve a Vasárnapi Blikknek Maros.

– Akármennyire is imádtuk egymást, egyre gyakrabban vitatkoztunk, hogy mire költsünk, mi kerüljön a tányérra, hogyan lehet kihozni legolcsóbban a hét végi menüt, ki tankoljon, vagy melyik számla befizetését tologassuk. Két éve 62 ezer forintból élő nyugdíjas művészként élek, régóta anyagi gondjaim vannak. Ezzel Bea is tisztában volt, egy éve hozzáköltöztem, hogy ne kelljen két házat és háztartást fenntartani, de egyre csak drágult minden, és Beának is kevesebb lett a munkája, így a pénzügyek miatt sok lett a feszültség. Egyre több kollégámtól hallom ugyanezt a nehézséget – tette hozzá a színész.

A színész most visszaköltözött karácsondi házába, amit egy éve áron alul kezdett hirdetni. Akkor még azért, mert feleslegessé vált, és hátralévő éveit együtt tervezte kedvesével.

– Képtelen vagyok eladni. Pedig ha megvette volna valaki, akkor biztos, hogy a mai napig együtt lehetnék a kedvesemmel. Sajnos itthon is minden szeglet, a kandallós nappali, a konyha, ahol együtt sütöttünk-főztünk, Beára emlékeztet –  magyarázta elkeseredve az operaénekes, akinek most van igazán szüksége arra, hogy mielőbb túladjon a bank által 30 millió forintra értékelt, gyümölcsfákkal, arborétumba illő növényekkel, rózsákkal teleültetett, halastavas, úszómedencés, 180 négyzetméteres, két fürdőszobás, amerikai konyhás emeletes házon.

Ezt a Makovecz-stílusú házat  árulja


– Télen a nyugdíjamból biztosan nem fogok tudni fűteni, talán még enni sem, nem beszélve a havi pár alkalommal a fellépések miatt Budapesten töltött napokról.

A hatalmas ház kertjében egy medence is található

Ezért akciósan, már 20 millióért árulom életem munkáját. Nagyon sürgősen el kell adnom, hiszen az árából vehetnék egy egyszobás garzont. Facér lettem, nem tudok éttermi vacsorát, egzotikus nyaralást, wellnesshétvégét, de már egy rózsacsokrot sem kifizetve udvarolni, legfeljebb egy potyajeggyel szolgálhatok az Újszínházba arra az előadásra, amiben játszom. Sajnos már nem vagyok jó parti.

Scherer Zsuzsa

 

 

RÓLUNK 2012.09.30.

 
 

 

 

 



 

A mappában található képek előnézete Ökoklikk hétvége Galgahévíz