Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fedezet nélkül gyártják a bankok a pénzt

2009.10.07

 

Európai Polgári Kezdeményezések - EPK - Add a véleményed!

A víz és szennyvízhálózat emberi jog! Ehhez kell az EGYETÉRTŐ aláírásod SOS!

Cipruson bejelentették, hogy a szigetország 2014 júniusában tervezi bevezetni a garantált Alapjövedelmet

A hír azt bizonyítja, hogy valamennyi Eu tagállam hatáskörébe tartozik a döntés a Feltétel Nélküli Alapjövedelm bevezetéséről. Mindössze politikai szándék és akarat kérdése az adott tagállam részéről.

Ez a fajta megoldás a polgári demokrácia igazi győzelmét és a társadalmi kiegyezés alapját hozhatná el Magyarországnak is. Valamennyi politikai szereplőnek kormánypárti és ellenzéki oldalon az FNA elképzelés mentén sikerülhetne egészséges párbeszédet lebonyolítani és legalább ebben az egyetlen kérdésben együttműködni egymással.

Örömmel üdvözöljük a szigetországban megszületett politikai akaratot és a tiszteletre méltó döntést!

Továbbra is bízunk benne, hogy az Orbán kormány is elvégzi a szükséges közgazdasági számításokat és Ciprushoz hasonlóan olyan döntést hoz, amely az Alapjövedelem bevezetésével rántja ki a devizahiteleseket a bajból ugyanúgy, ahogy a többi elszegényedett társadalmi réteget is!  

Az Alapjövedelem egyetlen akadálya az irigység kultúrája lehetne, amit évszázadokkal ezelőtt a profitéhes tőke alapozott meg és ideje száműzni a társadalmi normák közül a devianciák sorába miután bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már nem képes a polgári demokrácia normái szerint működni.

A mai működésképelen rendszer alternatívája, a forradalom nélküli társadalmi változás útja az FNA!

Az Alapjövedelem bevezetése az Eu tagállamok hatásköre! Mindössze politikai akarat kérdése és csupán a jelenleg is rendelkezésre álló állami pénzeszközök gazdaságélénkítő átcsoportosítását kívánja meg! 2013.08.09. 

Ha a polgári kormány nem lépi meg az FNA bevezetését, a szélsőséges politikai erők profitálhatnak: Friss látlelet a szegénységről!

Ebből finanszírozzuk az FNA bevezetését!

EZT IS MEGOLDJA AZ ALAPJÖVEDELEM BEVEZETÉSE

 

Fedezet nélkül gyártják a bankok a pénzt

– Beszéljünk kicsit a fedezetlen pénzről, hiszen mióta nincs aranyfedezet a bankok mögött, igen nagy mennyiségben árasztották el a világot virtuális, számítógépeken létező pénzzel!

– Van a világban egy világválság, mert a pénzügyi szervezetek bizalmatlanok, pontosan azért, mert a fedezetlen pénz óriási mennyiségét el kellett tüntetni, és a megmaradt pénz mögé pedig állami fedezetet kellett állítani. Át kellett terhelni az általuk levegőből előállított pénzt a lakosságra, hogy a lakosság munkája legyen mögötte a fedezet.

Mivel a bankoknál van egyfajta bizalmatlanság, ezért a központi bankok központi bankja, a bázeli székhelyű Nemzetközi Fizetések Bankja, a BIS (Bank for International Settlements) kiadta azt az ukázt, hogy fel kell tőkésíteni a bankokat. A magyar bankoknak nincs szükségük erre, mert ez a bankkonszolidáció idején megtörtént. Az államtól akkor több mint 500 milliárd forintot kaptak, aztán a bankokat eladták a külföldi pénzintézeteknek, magyar bank alig van.

Bár a Nemzeti Bank 100%-ig magyar tulajdonban van, de a nemzetközi pénzvilág utasításai szerint működik, nem tartozik felelősséggel a magyar Országgyűlésnek. Az államnak nincs semmilyen érdemi beleszólása a saját tulajdonába.

– Akkor ez a 25 milliárd dollárnyi IMF-garancia szépen megvan, senkinek nem kell.

– A bankok 600 milliárd forintot már lehívtak. De valójában nem kellett nekik. Azon a címen vették fel, hogy ezzel a pénzzel fogják a termelő gazdaságot hitelezni, így megőrzik a magyar kkv-szektor működőképességét. A multikat nem számítjuk ide, hiszen ők finanszírozzák magukat. De a bankok nem adnak kölcsön a termelő gazdaságnak, mert most olyan nagy a jegybanki alapkamat, hogy a náluk lévő fölös pénzt – összesen 4000 milliárd forintot – berakták a nemzeti bankba, vagyis a magyarországi központi bankba több mint 10% kamatra. Ha csak 10%-ot számolok, akkor is a kamat 400 milliárd forint, amit az állam a költségvetésből fizet.

– Tehát, ha jól értem, az IMF Magyarországnak összeállított egy garanciapénzt, hogy mi a gazdaságunkat működtessük, és ne legyen csőd. De a pénzt kereskedelmi bankok kapják, hogy a mi adónkból profitot termeljenek, és még csak oda se akarják adni nekünk?

– A termelő gazdaságok fuldokolnak a hitelhiányban, az állampolgárok se kapnak pénzt.

Az ún. reformintézkedések célja, hogy további jövedelemátcsoportosítások történjenek a munkától a pénztőke felé. Illetve a még nem magánosított nagy elosztó rendszereket – iskola, egészségügy, TB – is privatizálni akarják.

Réti Dóra



– Térjünk át a nemzetközi válságra! Hihetetlen fedezet nélküli, más szóhasználatban virtuális pénzek árasztották el a világot. Most kipukkadt a lufi.

– A nemzetközi bankrendszer magántulajdonban van, és annak privilégiuma lett a korábban az államokat megillető pénzkibocsátás joga, így a bankok minden szabályozás alól ki tudtak bújni.

Először a nemesfémfedezet volt a pénzkibocsátás korlátja, aminek rendszerét 1971 augusztusában megszüntették. Aztán korlát volt a kétféle bankrendszer: az egyik fedezett pénzzel működött, és a reálgazdaságot szolgálta ki, a pénzintézetek másik csoportját az ún. befektető pénzintézetek alkották. Ez utóbbiaknak a reálgazdaságban elérhető néhány százalék kamat és hozam nem volt elég. A levegőből előállítottak 700 trillió dollár virtuális pénzt, virtuális fedezettel. Ez a pénzügyi érdekcsoport most szeretné a saját hegemóniáját megerősíteni az egy-központból irányított világrendszer létrehozásával, amelyben az ő ellenőrzése alatt lévő globális központi bank működik.

– Ezt hogyan akarják véghezvinni?

– Szó van arról, hogy létrehoznának egy ún. ’global single currencyt’, vagyis egy egységes világpénzt. De előtte nagytakarítást kell végezniük, vagyis a fedezetlen pénzeket el kell tüntetniük. Stabilizálni kell a rendkívül ingataggá vált nemzetközi pénzrendszert. A fedezetlen pénzt úgy teszik fedezetté, hogy a bankrendszer a levegőből előállítja a pénzt, utána kölcsönadja az államnak, az állam pedig visszaadja adóval fedezett kamatozó pénzként, de támogatásként. Ajándékba! Az EU-s országok 3000 milliárd eurós ajándékot kaptak az utóbbi 6 hónapban. Amerikában ez a szám 4 trillió dollár, aminek a fedezete a mostani és a következő két-három nemzedék adója.

Ez valójában horribilis csalás. Magyarországon ezt különösen kapzsi és gátlástalan módon hajtják végre, mert a társadalom nem képes ellenállni.

– Sokak szerint a magyar politikai elit korruptabb, mint a környező országok elitje. Nyilván ezt tagadják, de hát mégiscsak itt van a legkisebb ellenállás, végletekig fásult ország, telisteli ideológiai zűrzavarral.

– Magyarországnak rossz alkotmánya van. Vannak olyan rendelkezések, amelyek megakadályozhatták volna a nemzeti vagyon ilyen mértékű eladását, de azokat nem tartották be, mert nem kapcsolódott hozzájuk szankció. Nincs az országnak hosszú távú terve. 1988 óta nem készítettek vagyonleltárt.

Egyszer sem készítette el az Országgyűlés az államháztartási mérleget, holott ezt évente kötelessége lett volna megtenni.

Csak költségvetés készült, de ez nem azonos az államháztartás egészének a mérlegével.

A jelenlegi milliárdosok a régi pártállami nómenklatúra középső, technokrata szintjéről jutottatk el idáig. Nyilván ők a leginkább elkötelezettjei a nemzetközi pénzvilágnak, hiszen hasonló módszerekkel lettek milliárdosok, mint annak a tagjai.

– Más kelet-közép-európai országban mi történt?

– Máshol egyrészt reprivatizációt hajtottak végre, másrészt a nemzeti vagyon mindössze 60-65 százalékát privatizáltak, a többit megtartották köztulajdonban. A vezető réteg zöme nem külföldi, hanem helyi, hiszen ott működnek helyi irányítású cégek.

A magyar cégeket viszont beolvasztották a multinacionális vállalatokba. A külföldi jogcímtulajdonosok – akik igényt tartanak profitra, kamatra, tőkejáradékra és támogatásokra – minden évben leszívnak Magyarországról nettó 15 milliárd eurót.

Ez az 50 ezer milliárd forintra rugó külföldi követelésállomány jogosultjainak, a multiknak, bankoknak, befektetőknek az évi nyeresége.

A jelenlegi alkotmány semmilyen eszközt nem biztosít a magyar lakosságnak arra, hogy a törvényesség és az alkotmányosság keretei között tudjon védekezni ez ellen a folyamatos pénzügyi fosztogatás ellen.

Saját forintból kellene autópályát építeni

– Ön második honfoglalásról beszélt, amit pénzügyi módszerekkel lehetne megcsinálni.

– Ha Magyarország tényleg nagy bajban van, mert állítólag államcsőd szélén áll, akkor miért kellett 2008-ban 6 milliárd eurót adni a multiknak ajándékba állami támogatás címén? Egyébként ezt tervezték be az idén is. Azt szokták mondani, hogy óriási kár lenne, ha elmennének a multik. Ez tévedés vagy tudatos megtévesztés. Melyik multi olyan ostoba, hogy a bagóért megszerzett vagyonát, gyárát itt hagyja? De ha megtenné, nagyon jól járna az ország, mert a multik rendkívül drágán kevés munkahelyet teremtenek, adót pedig alig fizetnek. A befizetett adójukat eddig ugyanis ellensúlyozta az adókedvezmény, és a semmivel sem indokolható állami támogatás. Gyakorlatilag a multik ingyen használják a magyar munkaerőt, akiknek a fizetése a nyugati átlagbérek egynegyede, ingyen használják a természeti környezetet, rongálják az útjainkat, szennyezik a levegőnket, a vizeinket. Ennyi pénzért a magyar kkv-szektor sokkal több munkahelyet teremtene, és sokkal több adót fizetne, hiszen az egyik legnagyobb probléma, hogy 1,2 millió ember nem tud munkához jutni, és ha nem dolgozik, akkor segélyből él, nem fizet adót.

– Ez csupán egy momentum. De mit kellene alapvetően tenni?

– Az államnak a monetáris hatáskört az alkotmányos rendnek megfelelően vissza kellene vennie.

Erre azt szokták mondani, ha az állam pénzt bocsát ki, és a termelő gazdaságnak ad pénzt, amely értéket állít elő, akkor nagy infláció lesz a vége. De ha ezt a pénzt a bankok bocsátják ki, akkor szerintük nincs infláció. Ezt iróniának szántam.

Pedig az állam kibocsáthat pénzt, ha azt konkrét termelőfeladatra, gazdaságélénkítésre vagy infrastruktúrafejlesztésre szánja. A pénzt pántlikázva előre kidolgozott célra szabad csak felhasználni.

Az ilyen pénzkibocsátás azért nem okoz inflációt, mert a projektek végén előálló kapacitásnövekedés, a megépülő új objektumok, a létrejövő többlettermékek és új szolgáltatások értéke fedezi a kibocsátott pénzt.

Ez egyébként japán találmány, így építették újjá a földrengéssel elpusztított Tokiót 1924-ben, de 1997-ben is alkalmazták, amikor a tokiói ingatlanpiac összeomlott.

A németek kétszer is alkalmazták, emellett de Gaulle és Roosevelt a New Deal idején fordult ehhez a módszerhez. Kínában a néhai Teng Hsziao-ping óta működik így a gazdaság.

A módszer multiplikátor hatása az, hogy százezrek válnak segélyezettből adófizetőkké, megugrik az állam jövedelme, több pénz lesz szociális feladatokra is.

– Nemrég Londonban tartották a G20-as csúcsot. Mindenféle bulvárízű dolgot hallottunk, hadd csámcsogjon a jónép nálunk. Nyugaton már az átlagpolgár is többet tud a világgazdaság folyamatairól, de mi még csak ott tartunk, hogy kivesszük a kártyával a pénzt a bankautomatából. Miről tanácskoztak ott valójában?

– Londonban többek között arról beszéltek, hogy létre kell hozniuk az egy-központból irányított világrendszert. Ehhez szükség van stabil világpénzre és egy globális központi bankra.

Valójában az lenne az érdekük, hogy a dollárrendszert összeomlasszák, mert másként nem tud az Amerika színeiben működő nemzetközi pénzkartell megszabadulni a felhalmozódott óriási adósságától. Kínának sohasem fogják tudni megfizetni azt a 2 trillió dollárt, amellyel jelenleg tartoznak neki. Ezt a pénzt el kell inflálni. A dollárrendszer összeomlása azonban óriási társadalmi feszültséget okozna az USA-ban és az egész nemzetközi rendszerben. Valóban meg kellene szabadulni a dollártól, de fokozatosabban és nem óriási világcsőd közepette. Azzal kísérleteznek, hogy az új világpénz kibocsátását az IMF-re ruházzák. Fel akarják éleszteni meglévő, de alvó jogosultságát SDR kibocsátására.

A G20-k felhatalmazták az IMF-et, hogy 250 milliárd dollár értékben kibocsáthasson SDR-t, amely szintetikus világpénznek tekinthető speciális lehívási jog. Ezt fejezi ki a neve is: Special Drawing Rights. Ez az elgondolás bizonyos fokig Kínának is rokonszenves.

De ez a pénzvilág igazi urainak – a Rothschildoknak, Montefioréknak, Oppenheimereknek, Warburgoknak, Rockefellereknek és társaiknak – nem tetszik.

Azt szeretnék, ha továbbra is a bázeli bank, a BIS maradna a központi bankok központi bankja, amely egyébként a Rothschild-ház érdekeltségi körébe tartozik. A világeliten belül is rivalizálás zajlik, és még nem lehet tudni, hogy mi lesz a küzdelem vége, mert hangsúlyozom, hogy a válság a mélyülő szakaszában van! Még nem lehet tudni, hogy mikor és hogyan ér véget.

A cikk első részét, valamint a professzorral készült felvételt itt nézhetik meg.

Farkas Tibor

 

  

 

Kié a magyar állam? -

 

Dr. Drábik János, Jakab István

Link a videóhoz

Műsor tartalma

Arcátlan világméretű, szervezett magánhatalmak birtokolják minden értékünket, ami a magyar államot jelenti.Az utolsó pillanatban vagyunk, hogy egy új alkotmánnyal megerősítsük a magyarság jogait ősi hazájához hűen. Orbán Viktor történelmi szerepet kapott, hogy megszilárdítsa a magyar államot. Vajon van elég tudatos gondolkodó, aki támogatná ezt a kezdeményezést?

Címkék

 
 

 

 


 

 

 

 


 

Bankárok Kiáltványa 

Ez az idézet az 1934-es "Bankárok Kiáltványából" elég összeesküvés-elmélet gyanúsnak tűnik, de utánanéztem a neten és nagyon sok helyen hivatkoznak rá, tehát mi van, ha mégis igaz... Ami talán sokkal lényegesebb, mint az, hogy ezt valóban leírták-e így az az, hogy a megfogalmazottak nagyon valóság-szagúak. :( (http://www.ivi.hu/blog-a-vilag-egy-uzleti-vallalkozas-1-resz

The Bankers! Manifesto, 1934
"A tőkének védenie kell önmagát minden áron, törvényi és egyéb utakon
egyaránt. Az adósságokat be kell hajtani, a kölcsönöket és
jelzáloghiteleket pedig le kell foglalni, amint lehetséges. Amikor a
törvényes eljárás következtében az átlagember elveszíti az otthonát,
sokkal engedékenyebbé válik és a vezető pénzemberek ellenőrzése alatt
lévő vagyon tulajdonosai által a törvény szigorának köszönhetően
irányítható lesz. Otthontalan emberek nem fognak veszekedni
vezetőikkel. Ez köztudott a világ kormányzására kivatott pénzuralmi
rendszer irányítói számára. Azzal, hogy az embereket megosztjuk,
rávehetjük őket arra, hogy jelentéktelen kérdések fölötti vitákra
pazarolják energiájukat, miközben mi a tanítók szerepében lehetünk.
Így diszkrét lépésekkel bebiztosíthatjuk önmagunk számára azt, amit
már elterveztünk és sikeresen végre is hajtottunk."" The Bankers'
Manifesto, 1934



The Bankers Manifesto of 1934

Capital must protect itself in every way, through combination and through legislation. Debts must be collected and loans and mortgages foreclosed as soon as possible.

When through a process of law, the common people have lost their homes, they will be more tractable and more easily governed by the strong arm of the law applied by the central power of wealth, under control of leading financiers.

People without homes will not quarrel with their leaders. This is well known among our principle men now engaged in forming an IMPERIALISM of capital to govern the world. By dividing the people we can get them to expend their energies in fighting over questions of no importance to us except as teachers of the common herd.

Thus by discrete action we can secure for ourselves what has been generally planned and successfully accomplished. 


Forrás: Facebook 
 

 


 

 

 

OLVASS TOVÁBB

Társadalmi Kiegyezést kezdeményezünk!

 

Választások 2014 - Lakossági szemmel

Az állam lehet a társadalmi átalakulás eszköze is

Az állam felruházása jogosultságokkal nem a tőke és a gazdasági uralom, hanem a nagy tömegek, a lakosság privilégiuma, joga és kötelezettsége

A magyar lakosság felismerte 2010-ben, hogy az alapvető társadalmi antagonizmus nem a kormányzás szintjén van. A megoldást tehát nem az államtól való eltávolodásban látta, amikor a kétharmados döntését meghozta.

A helyes irány továbbra is az állam megerősítése a jogaiban! Az állam a társadalmi átalakulás élére állhat, amennyiben él a nagy tömegek még megmaradt bizalmával.

A gazdasági antagonizmus az, amely ellen az államnak és a lakosságnak egymással együttműködve kell fellépnie.

Az állam dönthet úgy, hogy az egészséges társadalmi változások élére áll és a forradalom nélküli utat, az Alapjövedelem bevezetését mérföldkőnek tekinti amikor bebizonyosodott, hogy a mai kapitalizmus már egyre kevésbé képes megfelelni a polgári demokrácia normáinak!

                      

 

 

A mappában található képek előnézete Vicc?

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

ghmmhfmthcgh

(dfhjzrzfv, 2011.03.18 16:27)

uioulzu iglkgub fc